جديدترين آمار مشتركان تلفن همراه در كشور
نوشته شده توسط : مصطفی طهرانی

بر اساس آخرين آمار، تعداد مشتركان فعال اپراتور اول تلفن همراه حدود 34 ميليون و تعداد سيم‌كارت‌هاي فروخته شده همراه اول حدود 44 ميليون سيم‌كارت است.

به گزارش ایسنا، از ميزان 44 ميليون سيم‌كارت در حدود 5/16 ميليون سيم‌كارت دائمي و حدود 28 ميليون دائمي است و تاكنون بيش از 18 ميليون سيم‌كارت ايرانسل عرضه شده است.
 
با پيوستن اپراتورOrange ارمنستان به شبكه همراه اول، تعداد اپراتورهاي طرف قرارداد رومينگ بين‌الملل اين شركت به 267 اپراتور رسيد؛ اپراتورOrange ارمنستان سومين اپراتور اين كشور است كه به شبكه رومينگ بين‌الملل همراه اول مي‌پيوندد.
 
اين قرارداد دو طرفه بوده و مشتركان دائمي هر اپراتور مي توانند از مزاياي يك ارتباط بين‌المللي بهره گيرند؛ همراه اول هم اكنون با 267 اپراتور در 110 كشور قرارداد رومينگ بين‌الملل دارد كه همگي به‌طور مستقيم و بدون واسطه منعقد شده‌اند.
 
اين اطلاعات در حالي است كه مجمع جهاني اقتصاد، اخيرا ايران را از نظر شاخص اشتراك تلفن همراه در ميان 142 كشور جهان در رده 85ام قرار داد.
 
به گزارش خبرنگار ايسنا، در اين رده‌بندي هنگ کنگ در صدر قرار گرفته و عربستان سعودي و مونتنگرو نيز دوم و سوم شدند.
 
هم‌چنين كشورهاي پاناما، ويتنام، سورينام، روسيه، عمان، کويت و فنلاند نيز به ترتيب رده‌هاي چهارم تا دهم را به خود اختصاص دادند. در پايين جدول نيز نام كشورهايي مانند اتيوپي، بوروندي، مالاوي، چاد، نپال، موزامبيک، لسوتو، روآندا، بوركينافاسو و زامبيا به چشم مي‌خورد.
 
ايران در اين رده‌بندي از كشورهايي مانند آمريکا، مصر، ترکيه، مکزيک، کاناد، چين و هند بالاتر قرار گرفته است. همچنين ايران در منطقه خاورميانه در رده نهم قرار گرفت.
 
ايران در رده‌بندي قبلي مجمع جهاني اقتصاد در رده 95 جهان قرار گرفته بود که به اين ترتيب رتبه ايران امسال نسبت به سال قبل 10 پله بهبود يافته است. در اين رده‌بندي كشورها بر اساس تعداد اشتراك تلفن همراه در هر 100 نفر دسته‌بندي شده‌اند.
 
به طوري كه بالاترين عملكرد مربوط به هنگ کنگ است كه در اين كشور به ازاي هر 100 نفر 190.2 خط تلفن همراه وجود دارد. ضريب مربوط به كشورهاي عربستان سعودي و مونتنگرو نيز 187.9 و 185.3 است.
 
ضريب نفوذ مشتركان تلفن همراه در ايران نيز 91.2 اعلام شده است. با احتساب جمعيت 75.1 ميليون نفري ايران و در نظر گرفتن شاخص فوق مي‌توان نتيجه گرفت كه هم‌اكنون بيش از 68 ميليون اشتراك تلفن همراه در ايران وجود دارد.





:: برچسب‌ها: جديدترين آمار مشتركان تلفن همراه در كشور ,
:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 26 شهريور 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست